Monday, September 17, 2012

kenapa saya tak boleh kahwen awal..:)

bila tengok kwan-kawan kahwen rasa jelez yang amat sangat la pulak...huhu...kekadang tertanye2 pada diri sendiri..nape diorang boleh kahwen awal aq tak boleh kahwen awal....bila tanye ibu..'ibu boleh tak kalau along nak kahwen awal...ibu aq x bagi..kenapa?korang mesti nak tau kan apa yang ibu aq cakap...ermm.

1)along tak habis belajar lagi kene habiskan belajar dulu...kalau nak kahwen time belajar boleh ke bahagi-bahagi kan masa..mana nak kejar belajar lagi,dengan suami lagi..kalau ada anak dengan anak lagi...
2)kerja dulu cari duit untuk nak buat majlis kahwen..
3)balas jasa ibu n ayah dulu baru fikir nak kahwen nanti bila dah kahwen belum tentu dapat balas jasa ibu n ayah lagi..lebih-lebih lagi bila dapat suami yang jenis x suka n suka kongkong...kan payah..
4)bila jodoh kamoo dah sampai dan sidia dah ada duit n sedia memikul tanggungjawab baru boleh ibu bagi kahwen...

dan seterusssnye la...banyak lagi tapi malaz lak nak menaip...huhu
ermmm baru aq faham...tapi ati nie cam melonjak-lonjak nak kahwen..huhu...dah ada calon suami ke?nak kahwen awal-awal nie?dia dah bersedia ke nak memikul tanggungjawab yang besar nanti?dah ada duit tok masuk meminang n nak tanggung anak orang?ermmm sabar je la...insyallah jodoh kemana kalau benar itu memang jodoh kamoo...

2 comments:

nur azian said...

mak sya pon tak bg kahwin awal..
blaja dulu katanya :)

Anees :) said...

sama2 la kita yea...:)