Tuesday, May 5, 2015

cinta serius vs hubungan halal...

assalammualaikumm...

kenapa dengan cinta serius vs hubungan halal??
sebenarnya bukan apa...sejak putus cinta nie...jiwa nie rasa kosong je..kosong sebab apa?rasa cam ada perasaan nak sayang kat orang tapi terhad...sebb apa terhad??kalo kita dah sayang sesorang tu n dah jadi boyfriend or suami..jiwa kira rasa terisi..rasa berbunga2 je...
tapi bila tiada rasa kosong... sejak putus nie bukan aku tak mo couple tapi aku takut nak berkapel sebb aku takut nanti cinta tak kesampaian lagi...frust menonggeng lagi aku...umur aku pon dah makin meningkat...tak lama lagi dah nak masuk fasa 30...perghhh 2tahun lebih je lagi nak fasa 30...xkan aku nak layan cintan cintun lagi yang belom tentu jodoh kita lagi...rasa cam bazir je...

kekadang jelez nya tengok kawan2 dok bahagia dengan pasangan masing-masing...kenapa aku tak dapat lagi..bila aku nak jumpa bakal imam  aku...??hanya Allah je tahu perasaan aku...kita merancang hanya Allah yang menentukan segala nye...

apa yang aku harap sekarang adalah cinta halal..ey ada lagi ke lelaki yang belom pupus mengharapkan cinta lepas kahwen?aku bukan memilih pada rupa..tapi aku lebih suka orang yang ada komitmen yang boleh jaga aku,mendidik aku,terima mak ayah aku,yang rajin berkerja tak kaya x pe janji rajin,.ey ada lagi ke lelaki macam tu didunia nie../?cam dah pupus je..

ramai yang melamarku untuk cinta yang halal..tapi layak kah aku untuk mereka?serius ke mereka pada aku..bila ajak kahwen or ajak kapel..aku sellu gelakkan diorg..bukan apa...cara diorg tu buat aku geli hati..mana tak nye..kenal pon tak dah ajak kahwen n kapel...mana tak nye aku gelak..bagi aku diorang tu cuma nak permainkan je..nak tengok reaksi aku je...kalo betol diorang nak kat aku...aku ada mak ayah lagi..bukan nye tak ada...apa salah nye g tanya mak ayah aku..kan senang...

aku lebih suka lelaki gentleman..sanggup melamarku dengan menhantar wakil untuk meminangku dan mak ayah aku setuju...itu satu2 nye impianku..untuk melangkah perkahwenan dengan persetujuan ibubapaku..dan mereka sangat suka dengan plihan mereka...insyallah perkahwenan tu akan kekal selama nye dengan restu mak ayah...




No comments: